Flagi projektowe

Zadania

Zadanie 1 Diagnoza potrzeb i potencjałów z opracowaniem Indywidualnej Ścieżki Reintegracji

2025-01-22

Diagnoza potrzeb i potencjałów z opracowaniem Indywidualnej Ścieżki Reintegracji

Termin realizacji: 01.05.2025 – 31.06.2025

 

Liczba godzin: h/UP=2 spotkania indyw. x 2h (śr.1x w tyg. w ciągu maks.1 m-ca)– łącznie 144h/36UP.

 

Liczka UP: 36UP-obligatoryjne dla wszystkich Uczestników/-czek.

 

Za zad.odp.Kierowniczka

Zadanie realizowane przez Wnioskodawcę PLUSK, który jest instytucją rynku pracy.

 

UP otrzymają:

- IŚR/IPD,

- zwrot kosztów dojazdu.

Zakres szkolenia obejmuje: Wsparcie każdego Uczestnika odbywa się w oparciu o ścieżkę reintegracji/indywidualny plan działania przy wykorzystaniu umowy na wzór kontraktu socjalnego. Ścieżka reintegracji będzie stworzona indywidualnie dla każdego UP z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji, potrzeb, a usługi aktywnej integracji o charakterze zawodowym nie będą stanowić pierwszego elementu wsparcia w ramach ścieżki reintegracji. Umowa na wzór kontraktu socjalnego określa uprawnienia i zobowiązania stron umowy w ramach wspólnie podejmowanych działań zmierzających do przezwyciężenia trudnej sytuacji życiowej UP.

 

KADRA: psycholog

Psycholog przeprowadzi rozmowę z UP pogłębioną o testy predyspozycji, osobowościowe. Na tej podstawie określona zostanie sytuacja UP pod względem m.in. kompetencji społecznych, umiejętności społeczno-zawodowych, wewnętrznej motywacji do zmiany. Pozwoli to na zidentyfikowanie indywidualnych potrzeb UP i odpowiedni dobór usług aktywnej integracji-opracowanie indywidualnej ścieżki reintegracji (IŚR).

 

W przypadku osób biernych zawodowo zidentyfikowane zostaną powody bierności zawodowej i zostanie przygotowany na tej podstawie, dopasowany do potrzeb danej osoby, indywidualny plan działania, zawierający co najmniej analizę potencjału uczestnika projektu, uwarunkowań zdrowotnych i społecznych, przyczyn pozostawania bez pracy i deficytów uczestnika projektu, predyspozycji zawodowych oraz wskazanie kierunków rozwoju.

W przypadku osób do 29 roku życia obowiązkowym elementem diagnozy jest ocena umiejętności cyfrowych z wykorzystaniem „Europejskiego narzędzia do oceny poziomu kompetencji” oraz w razie potrzeby uzupełnienie poziomu kompetencji (zadanie: szkolenie komputerowe).

Działanie pozwoli na zidentyfikowanie potrzeb UP i odpowiednie dopasowanie zindywidualizowanego wsparcia.